Makrofotografia ZONER foto.cz workshop Pridané: 03.11.2010

Haje Jan KAMPS

Makrofotografia je prvou knihou ucelenej rady komplexného programu ZONERfoto.cz, určeného pre začínajúcich a mierne pokročilých majiteľov digitálnych fotoaparátov a zrkadloviek. V prvej časti knihy vám Haje Jan Kamps otvorí „bránu" do sveta miniatúr a objasní problematiku zaostrovania, hĺbky pola ostrosti a osvetlenia, ku ktorým sa podrobnejšie vracia v ďalších kapitolách tejto knihy.

Dozviete sa všetko potrebné o technickom vybavení, príslušenstve a doplnkoch, ktoré sú potrebné pre tvorbu tých najpôsobivejších makrofotografií. Zároveň sa bližšie zoznámite s použitím statívov, makropredsádok, telekonvertorov, bleskov a ďalšieho foto príslušenstva. Pri fotografii makra je veľmi dôležité osvetlenie. Dozviete sa, akým spôsobom výslednú fotografiu ovplyvňuje, prečo je dôležité dobré osvetlenie a aký druh osvetlenia ovplyvňuje konečný výsledok.

Zoner

Druhá časť knihy sa venuje reálnym príkladom fotografovania kvetín, hmyzu, najrôznejších povrchov a abstraktných motívov. Autor vás v každej konkrétnej kapitole naučí pravidlá kompozície, pracovať s hlbkou ostrosti, vyberať motívy, osvetlenie a prevedie vás úskaliami, s ktorými sa môžete stretnúť pri fotení záberov z blízka. Do knihy prispelo svojimi fotografiami desať autorov. Viac o ich tvorbe sa dozviete, ak využijete odkazy uvedené v dodatku tejto knihy a navšívite ich stránky s osobnými alebo verejnými fotogalériami.

Obsah

Kapitola 1 - První kroky do světa miniatur

Kapitola 2 - Výbava

Kapitola 3 - Osvětlení v makrofotografii

Kapitola 4 - Každodenní makro

Kapitola 5 - Květiny

Kapitola 6 - Textury

Kapitola 7 - Hmyz

Kapitola 8 - Abstraktní motivy

Kapitola 9 - Lidé

Kapitola 10 - Digitální temná komora

Približujeme sa k hmyzu

Hmyz má väčšinou na starosti dve veci: splniť úlohu dňa a prežiť. Úlohou dňa je nájdenie vhodnej potravy, partnera alebo len vyhrievanie sa na slnečných lúčoch. Z toho môžeme predvídať jeho správanie. Včely, motýle a podobný hmyz budú prelietať z kvetu na kvet. Snahu a pokusy zachytiť hmyz zameňte za namierenie fotoaparátu  do miesta, kde sa pravdepodobne hmyz objaví. Radšej sa nehýbte a nehýbte ani s fotoaparátom, ak nechcete hmyz vyľakať. Nevystrašený hmyz sa fotografuje jednoduchšie. Možno budete mať Logodosť šťastia, stanete sa pre hmyz zaujímavým a tak sa príde pozrieť z blízka. Presne toto sa stalo, keď Matthieu Collomp fotografoval snímok 7-6.

Aby ste umiestnili fotoaparát do najlepšej pozície na čo najlepší záber, musíte myslieť ako hmyz. Keď fotografujete na malom políčku alebo na záhone kvetín, musíte si predstaviť, že ste včelou. Ktorý kvet budete najradšej opeľovať ? Statív s fotoaparátom umiestnite tak...

Viac sa dočítate v knihe Haje Jan Kampsa preloženej z angličtiny do českého jazyka a vydanej vydavateľstvom ZONER PRESS. Knihu si môžete objednať tu: makrofoto.sk